Alla inlägg under november 2017

Av Sandra Bertlind - 15 november 2017 06:58

Som så många i vårt samhälle styrs alla av ideal och tuffa uttryck alla klantigt vräker ur sig på fester, i matkön, på bussen, i bilen, på tåget, på restaurangen a ni fattar.

Det värsta är att de som oftast säger något kränkande eller opassande inte trivs med sig själva.
Varför kan man inte se det fina i ALLA människor?

Ja menar du är ju inte en sämre människa för att du väger 130 kg eller för all del 52.

Jag beundrar dom som bara lever och njuter av livet.
Som inte fokuserar på vikt och proteindrinkar eller bars.

Klart man ska vara hälsosam och träna om man är så som person. Inget fel alls i det.
Men att det är det ända som existerar får mig att rysa.

Bjuder på dessa bilder av mig själv.

Jag är en 3 barns mamma i 33 årsåldern.
Det min kropp utsatts för är stort.
Den har klarat att bära många barn i min kropp och hållt så fantastiskt bra!
Absolut har jag bristningar över hela magen och låren, även celluliter lite varstans men det hindrar inte mig från att ibland tycka att jag kan se bra ut ändå.
Självklart kurvigare än mitt BMI talar om att jag ska vara och lite bulligt här och där men inget jag kräks när jag ser.

För några år sen hade jag en svacka med mig själv. Men jag insåg snabbt att det absolut inte hade med mitt yttre att göra utan hur jag kände inuti.

Om jag inte mår bra på insidan speglar det mitt yttre.
Jag visar en osäkerhet, börjar bära BARA mörka kläder, ser mer kuvad ut, axlarna är tunga och ihop sjunkna.
Ni fattar.
Man kanske skiter i att sminka sig och fixa håret.

Så långt har jag aldrig kommit.
Jag har sträckt mig till mörka kläder och sett sådär obeskrivligt trött ut men har gått upp varje morgon och fixat hår och make up.
Enligt min mening måste vi våga ta ansvar för vår egen kropp och göra det som känns bäst för just dig.

Du har ingen laglig rätt att ha kränkande åsikter om någon annans kropp.
Alla lever efter sig själva eller det är så det ska vara.
Och ni som gör allt för att er partner ska tycka nåt om din kropp ändra strategi på en gång.
Det viktigaste är att du är nöjd med dig själv ingen annan.
Mer frihet åt din kropp och kom ihåg att
"UTAN DITT INRE HAR DU BARA ETT YTTRE SKAL"
Våga vara dig själv!

Hoppas alla får en trevlig onsdag =)
Själv har man möte till 19 ikväll!
Puss och kram

Av Sandra Bertlind - 12 november 2017 21:06

Vill passa på att hylla mina barns pappa på denna för mig ångestfyllda dag!

Jag är så tacksam och glad att jag hittade en man som har tagit sina barn först i alla lägen!
Han och jag må ha våra svårigheter men han är en helt enastående pappa till våra 3 söner!
Jag tackar dig Fottis varje dag för allt du ger till din familj.
Jag tackar dig för mina 3 prinsar som är så fantastiska!!!
Kunde inte valt en bättre pappagrek!
Tack

Så var det söndag!
Har haft en vilsam dag. Inte gjort mer än nödvändigt och tankat nödvändig energi!
Har också kommit till insikt med att jag nog ska byta yrke helt.
Detta som jag tyckt varit så kul i så många år tar knäcken på mig.
Är sugen på nya utmaningar träffa helt nya människor och lära mig nya saker.
Jag vill bli sedd och kunna visa att jag är begåvad och kan göra folk stolta!
Vill hitta tillbaka till den sprudlande glada Sandra som såg möjligheter i allt.

Ser ljust på framtiden och hoppas den är med mig.

Jag är extremt urlakad med positivitet och behöver en riktig energiboost nu!

Begär inget av någon i min närhet förutom vänliga ord då och då.

Önskar er en trevlig vecka och vem vet kanske delar med mig av mina planer jag smider .

Av Sandra Bertlind - 10 november 2017 06:35

Ja alltså på söndag är det ju farsdag!
Jag tänker att för vissa är den här dagen sjukt tung.
Menar att din far kan ju ha gått bort.
Han kanske är väldigt sjuk.
Du kanske aldrig träffat honom.
Man kanske inte ens har en pappa utan 2 mammor.
Eller som i mitt fall, har en fullt frisk pappa med största frånvaron man kan tänka sig.

Det gör ont i mig ganska ofta över att jag inte är lika viktig som min bror i hans liv.
Han har 3 fantastiska barn barn som han aktivt valt bort också.

Det gör ont i mig att veta att om jag skulle dö så står han där och fäller tårar för att det ska se bra ut utåt.

Men det som är är ju att för honom spelar det ju egentligen ingen roll.
Vi ses ju ändå inte och hörs inte.
Inga grattis när jag fyller år eller god jul.

Det är en sån sjukt stor sorg i mig.
Mycket pga att vi är väldigt lika på många sätt och har himla trevligt när vi ses.
Men antar att jag är det där misslyckade barnet han aldrig ville ha.

Tur att han har min fantastiska bror som gör honom stolt.

Hur som så är detta en dag som gör mig mer ledsen än nån annan dag.

Har många fantastiska andra pappor att fira men min egen är som bortblåst.......

Sjukt stort dilemma......

Önskar ingen denna sorg.

Trevlig helg kramisar

Eller vissa av sina barn =(

Av Sandra Bertlind - 8 november 2017 06:20

Börjar morgonen med en kopp te och tända ljus!
Tänker att det är en klockren start på morgonen när man aldrig vet vad man möter under dagen.
Tänker att morgonen såklart kan få börja bra då.

Är extremt känslig och sårbar nu.
Antar att det är en pms period.
Blir så otroligt påverkad över allt omkring mig, både bra och dåliga saker.
Det jag märkt är att jag har svårt att sortera vilket kan göra humöret extremt ojämn.
Men jag är tacksam så länge jag får ha mina barn runt mig.
Finns inget viktigare än dom.
Sen kommer såklart min man och mina vänner och familj men inget betyder lika mycket som mina barn.
Och mina barn veet jag 100 procent älskar mig villkorslöst vad jag än gör!!!
Eller hur mycket jag än skäller.
Är tacksam att jag fick bli mamma i detta liv!!!
Det absolut bästa jag gjort.
Kan gå genom helvete bara för er skull hur mycket det än skulle göra illa mig eller bryta ner mig så är ni viktigast.

Behöver nog bara lite extra kärlek i höstmörkret.
Hoppas ni andra får en lika bra start som jag på morgonen.
Puss och kram
Trevlig onsdag

Av Sandra Bertlind - 6 november 2017 21:22

Tänk att få åka hit och bara stanna tiden.
Tänk att få åka hit med någon som betyder sådär mycket ni vet så hjättar slår dubbla slag när du ser.
Kan ju vara dina barn, din man/fru/sambo, eller en vän.
Tänk att få prata om livet, skratta ihop, äta god mat, bada, rå om varandra men framförallt
SKAPA MINNEN!

Få tala om för den du åker med hur speciell denna resa är och hur lycklig du är som får ha den eller dessa personer med dig!

Varje dag försöker jag vara tacksam.
Varje dag försöker jag tänka en positiv tanke.
Varje dag försöker jag ta till mig kloka ord och energi från alla runt mig.
Varje dag försöker jag tänka att det alltid finns någon som älskar mig lika mycket som jag älskar. ......
Det är dom personerna jag vill ha med mig till min dröm......
BORA BORA!
Jag tror att en dag kan det bli sant......
Jag vill tro....

Av Sandra Bertlind - 5 november 2017 22:07
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards