Alla inlägg under december 2022

Av Sandra Bertlind - 18 december 2022 17:37

Min farmor?

Livet blev inte som tänkt eller vad man säger.
Ibland får man inte välja vilken familj man ska/vill tillhöra.
Jag träffade dig som liten men få vaga minnen......
Hela mitt liv har jag vetat att du finns där men förutsättningarna att våra vägar skulle korsats har aldrig funnits. Jag har aldrig tillhört din sida av vart jag kommer ifrån. Man kan skylla på allt möjligt men jag har accepterat att alla föräldrar på papper inte alltid är de rätta föräldrarna för dig.
Nu är du borta och det fick jag höra på omvägar....jag är inte prioriterad att få veta först, men det är okej för vet du farmor något jag alltid vetat är att ditt hjärta är rent och funnits för alla! Kanske jag fått det från dig? Jag är också äkta och älskar med hela hjärtat. Jag är ledsen för att vi inte känner varandra......kanske därför det gör extra ont för att jag aldrig va självklar där borta. Tänk vad mkt vi kanske haft gemensamt. Tänk vad mkt du kanske hade kunnat lära mig....
Idag för en vecka sen blev du en ängel och jag hoppas du ser ner på mig och ser att mitt liv blev bra ändå och allt fint jag har ?
Tiden gör en klokare och mer förlåtande iallafall vissa saker!
Du är aldrig glömd???

Kanske är vi lite lika ändå.....
Tycker ni jag är lik min farmor?
Ta hand om varandra, man är självklar för sig själv men inte alltid för andra!!

Av Sandra Bertlind - 13 december 2022 18:24

Ville titta in och önska alla en glad Lucia!
Firade med mina förskolebarn idag och vad passar inte bättre än en tomteklänning då =)
Delar också en julbord på mina barn och deras 2 kusiner jag och min syster tog i helgen inför julkort.

Ta hand om varandra!!!
Puss

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards